20 Nisan 2008 Pazar

Protect your eyes in style with these Diesel sunglasses :))

Here is a pretty witty and extremely funny campaign for Diesel’s ‘Sister Yes’ eyewear. The tagline “Protect your eyes” is used with hilarious shots of asscracks, granny underwear and a fat old lady at the beach in a swimsuit. The campaign was created by Miami Ad School, Sao Paulo, Brazil with art direction by Pedro Henrique Fernandes. I think it is a creative job. While ı am looking the pictures, ı am smiling. It is a very successful and creative work.

18 Nisan 2008 Cuma

SANAL ANTRENÖRLE MOTİVASYON

SANAL ANTRENÖRLE MOTİVASYON

Dünyada bilgisayarlı kondisyon ve fitness cihazları denildiğinde ilk akla gelen isim kuşkusuz Life Fitness. Life Fitness, bilgisayarlı kondisyon ve fitness cihazlarının hem ilk üreticisi hem de şu an bu pazarın lideri durumunda. Life Fitness firması, 2008 modellerinde müşterileri için yepyeni bir özellik geliştirdi. Bu özellik, spor yaparken motivasyon sorunu yaşayanlar ve sürekli bir eğitmenle çalışmayı tercih eden kullanıcılar için geliştirildi. Yepyeni bir özellik olarak kullanıcıların hizmetine sunulan bu uygulamanın amacı; kullanıcının, kardiyo cihazlarından ihtiyacına uygun bir program seçmesine yardımcı olmak, egzersiz süresince en verimli sonucu alması için yönlendirmek ve sonuçları için geri bildirimde bulunmak. Süreç iki farklı sanal antrenör figüründen ( kadın veya erkek ) birinin seçilmesiyle başlıyor. Daha sonra kişi amacına en uygun programı belirliyor ve bu sanal antrenör egzersiz süresince sesli komutlarla yönlendirmeler yapıyor ve motive ediyor. Ayrıca sanal antrenör bir sonraki egzersiz programına geçiş süresi ve içeriğini de oluşturuyor.
Bence; Life Fitness'ın sanal antrenör fikri çok hoş. Çünkü günümüz dünyasında insanların, yaptıkları iş ne olursa olsun o işe karşı motivasyon sağlamaları çok önemli. Şunu biliyoruz ki; maksimum motivasyonla yapılan işten maksimum verim almak çok zor değil. Motivasyon kuşkusuz spor için de çok önemli bir faktör. Ayrıca sporu zayıflamak için yapıyorsanız motivasyonun rolü çok daha büyük. Çünkü insanlar yaptıkları spora, amaca odaklanıp motive olurlarsa en fazla verimi sağlayabilirler. Ayrıca insanlar genelde eğitmenle çalışmayı daha çok tercih ediyorlar. Çünkü hayatta herşeyin bir kuralı ve yöntemi olduğu gibi bilinçli ve sağlıklı bir spor yapmanında kuralları ve yöntemleri var. Life Fitness'ın yeni ürünündeki sanal antrenör fikri bu yüzden oldukça önem taşıyor. Ürünün tanıtımı da çok önemli. Bence bu ürünün tanıtımı televizyonlarda ve dergilerde yapılırsa çok iyi olur. Dergiler şunun için önemli; dergiyi alıp okuyan insanlar zaten belirli bir gelir düzeyini aşmış, bu tür ürünlere ilgi duyabilecek ve satın alma gücü yüksek olan insanlardır. Dergiler sayesinde ürün çok iyi tanıtılabilir. Ve tabi televizyon reklamları, ürünlerin tanıtımı için olmazsa olmazlardan. Tanıtımların içindeki slogan da çok iyi olmalı. Yani kısacası, tanıtımların hem göze hem de kulağa hitap etmesi çok önemli. Bu yepyeni ürünün kondisyon ve fitness cihazları pazarında çok başarılı olacağını düşünüyorum.

6 Nisan 2008 Pazar

UMUT SATMAK


Bu hafta benim için oldukça yıpratıcıydı; çünkü dört tane vizem vardı ve aynı zamanda dersler de devam ettiği için sabahtan akşama kadar okulda kalmak zorundaydım. Bu zor süre içerisinde ah şu sınavlar bitsin, hafta sonu şunu yapacağım, şuraya da giderim, öğlene kadar da uyuyacağım gibi çeşitli planlar yapıyor ve hafta sonunun gelmesini büyük bir umutla bekliyordum. İple çektiğim o zaman geldi ama hayatımda öyle aman aman değişen bir şeyin olmadığını gördüm. Aslında umudun insanı mutlu hissettirdiğini ve istediğimiz şeye ulaştığımızda onun hayalini kurarken aldımız kadar haz almadığımızı düşünüyorum. Ben senin beni sevebilme ihtimalini sevdim gibi geyikler yapmayacağım ama araba nasıl yakıtsız gitmiyorsa umudu olmayan insanın da yaşamasını motive edecek bir şey kalmıyor.

İyi de biz burada pazarlamayla alakalı şeyler yazıyoruz felsefe yapmak ne alaka gibi soruları kulağımda duyar gibiyim.) Değinmek istediğim asıl konu, insanların hayata dair beklentileri iyi belirlenip buna göre umutlar pazarlanırsa başarıya kolaylıkla ulaşılabilinir. Kozmetik sektörü bunun en açık örneği; belki piyasadaki ürünlerin güzelliğe etkisi çok cüzi ama insanların içindeki güzel olma umudu bu ürünlere rağbeti arttıyor. Ben şu ürünü kullandım çok güzel oldum diyen biriyle hiç karşılaşmadım fakat bu insanların güzel olma ümidi hep devam ediyor. Özellikle günümüzde piyasada çok fazla ürün olmasından dolayı tüketicinin çok fazla seçeneği var. Bu da ürünlerin yaşam süresini kısaltıyor ve elimizdeki ürünler çok kısa bir zaman sonra demode oluyor. Şirketlerin ise sürekli innovasyonla rekabetçi ortamda pazar paylarını kaybetmemeleri lazım. Tabii ki innovasyonların getirdiği mali bir sonuç var. Ürünlerin aksine umutların içeriği genellikle aynıdır ve pazarlanması daha az masraflı. Baktığımız güzel bir manzara bile zaman içinde alışkanlıktan eskirken, umutlar iyi işlendiği zaman şirkerler iyi kazanımlar sağlayabilir. Tabii bu etik mi, o başka tartışılcak bir konu...

Haydi hayırlı traşlar :)

Bu ara internette çok güzel reklamlar görüyorum. Hakkında konuşulacak çok güzel işler var.
İşte bu traş bıçağı da sırf reklamın güzelliğinden alınır. Dövmeyi bile traşlayabilen bu kadının ve bıçağının ettiklerine detaylı bakmak lazım.
İlk dövmedeki hatunların saçının yarısı gitmekle kalmamış, kaşları da eksilmiş.
İkinci dövmede kaplanın sırtına, patinin yarısına ve kuyruğa adeta ağda yapılmış.
Üçüncü dövmede ise, Cengiz Han'ın saç sakal sinek kaydısı bu bıçakla sağlanıyor.

26 Mart 2008 Çarşamba

Cep Telefonunla Şekerini Ölç!

Cep Telefonunla Şekerini Ölç!

Şeker hastalığının yaygınlaşması sebebiyle hastaların kullandığı ölçüm aletlerinin bulunduğu sektör de gittikçe büyüyor. Uluslararası Diabet Fedarasyonunun yaptığı bir araştırma dünyada 194 milyon şeker hastasının olduğunu ortaya koymuş. Yine yapılan başka bir araştırmada şeker ölçüm aletlerinin bulunduğu sektörün geçen yıl 3.5 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını belirlemiş. Bu da 2005' ten itibaren yüzde 12' lik bir artış demek. Sürekli büyüyen bu pazara LG'de girme kararı almış. Hem telefon olup hem de şeker hastalıgını ölçebilen bu alet, şeker hastalarının yanında birkaç alet taşımasını da engelliyor. LG' nin bu yeni cihazıyla hasta, ölçümü yapmak için parmak ucundan aldığı kanı telefona sürüyor ve telefon da ölçümlemeyi yapıyor.
Şeker hastalığı ani ölümlere yol açabilen kritik bir rahatsızlık olduğu için, şeker hastalarının yanında veya bulunduğu yerde bir ölçüm aleti taşıması şart. Ama bir yandan da hastanın her an yanında ölçüm aletini taşıması zor olsa gerek. Bu yüzden LG' nin geliştirdiği hem telefon olup hem şeker ölçüm özelliği taşıyan bu cihaza, şeker hastalarının büyük bir rağbet göstereceğini düşünüyorum. LG'nin şeker ölçüm aletleri sektörünün büyümesini değerlendirmesi ve böyle bir ürün tasarlaması da oldukça yenilikçi ve iyi bir fikir.Eğer LG beklediği ilgiyi görürse bence diğer telefon firmalarının ürünlerinde de aynı veya benzer özelliklerle karşılaşabiliriz. Hep söylediğim gibi yine ürünün tanıtımı iyi yapılmalı. Yani iyi bir reklam filmi ve iyi bir slogan şart. Ve şunu eklemeliyim ki ileriki günlerde cep telefonlarında daha hangi özellikleri göreceğimizi merakla bekliyorum. :)

22 Mart 2008 Cumartesi

11 KAT ETKİ




Eğer benim yeni şeyler denemeye cesaretim var ve bunları eşime, dostuma ve sosyal çevreme anlatırım diyorsanız "fikrimühim.com" eksta bir şey yapmadan kazançlı çıkabileceğiniz bir site. Sitenin ana işlevi, şirketlerle herhangi bir konuda uzman olan kişileri bir araya getirmek; tabii ki uzamanlıktan kastım akademik olarak değil, örneğin okulunda basketbol denilince başvurulan kişi fikrimühim olarak adlandırılabiliyor, profesyonel basketbolcu veya antrenör olması beklenmiyor. Ağızdan ağıza pazarlamanın pozitif gücünü arkasına almak isteyen büyük şirketler fikrimühimlere yeni ürünleri ve onları nasıl yakınlarına ve arkadaşlarına pazarlamaları gerektiği hakkında bilgi veriyor. Fikrimühimler ise ürünle alakalı yaşadıklarını ve ağızdan ağıza pazarladıkları kişilerin nasıl tepki verdiğini siteye rapor olarak giriyor ve yapılan değerlendirmeler sonucu aldıkları puanlara göre çeşitli ödüller kazanabiliyor. Yani bir nevi bu siteye üye olan insanlar markaların gönüllü temsilcisi oluyor ve markaları yönlendirebilecek bir konumda oluyorlar.



Yapılan çeşitli araştıma ve anketler sonucu pozitif ağızdan ağıza pazarlamanın diğer iletişim yöntemlerine göre 11 kat daha etkili olduğu görülmüş. Bunun bence en büyük nedeni, başta televizyon ve diğer iletişim araçları tarafından mesaj bombardımanına uğrayan insanlar ya bu mesajlara duyarsızlaşıyor ya da "Bütün firmalar kendini daha fazla satmak için en optimum olarak gösteriyor." mantığıyla mesajlara karşı bir refleks geliştiriyorlar. Diğer bir yandan ağızdan ağıza pazarlamada bence mesajlar karşı tarafdan tam bilinçli bir şekilde algılanmıyor ve bunun sonucunda insanları çok daha fazla etkileyebiliyor. Mesela bir arkadaş grubu içerisindeki bir kişi arabalarla ilgili çok şey biliyorsa, diğer grup üyeleri araba alacağı zaman bu kişiye başvurur ve dediklerine büyük önem verir. Çoğu zaman bu kişinin verdiği bilgiler grup üyeleri içn televizyondaki araba reklamlarının verdiği bilgilerden çok daha önemlidir; çünkü reklamın satış arttırma kaygısıyla verildiği anlaşılabiliniyor. Sonuç olarak "fikrimühim.com" güzel bir fikirle, hem tüketicilere üreticileri etkileme şansı veriyor hem de şirketlerin pozitif ağızdan ağıza pazarlamadan faydalanmasını sağlıyor.

21 Mart 2008 Cuma

SİYASET PAZARI


Güzel ülkemizin yarısı AK Partili iken böyle bir reklam vodafone'a tavan yaptırtır diye düşünüyorum :) AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Egemen Bağış, partilerinin kapatılması halinde minimum oy oranının yüzde 62 olacağını söylemiş, herşeye gerekli gereksiz tepki veren bi toplum olarak ve siyasetle iç içe bi aileden gelen ben de bunun böyle olacağını, oyların artacağını düşünüyorum... Umarım kapatılsın derken oylar yükselmez ve AK partinin siyaset pazarındaki yeri büyümez...