18 Nisan 2008 Cuma

SANAL ANTRENÖRLE MOTİVASYON

SANAL ANTRENÖRLE MOTİVASYON

Dünyada bilgisayarlı kondisyon ve fitness cihazları denildiğinde ilk akla gelen isim kuşkusuz Life Fitness. Life Fitness, bilgisayarlı kondisyon ve fitness cihazlarının hem ilk üreticisi hem de şu an bu pazarın lideri durumunda. Life Fitness firması, 2008 modellerinde müşterileri için yepyeni bir özellik geliştirdi. Bu özellik, spor yaparken motivasyon sorunu yaşayanlar ve sürekli bir eğitmenle çalışmayı tercih eden kullanıcılar için geliştirildi. Yepyeni bir özellik olarak kullanıcıların hizmetine sunulan bu uygulamanın amacı; kullanıcının, kardiyo cihazlarından ihtiyacına uygun bir program seçmesine yardımcı olmak, egzersiz süresince en verimli sonucu alması için yönlendirmek ve sonuçları için geri bildirimde bulunmak. Süreç iki farklı sanal antrenör figüründen ( kadın veya erkek ) birinin seçilmesiyle başlıyor. Daha sonra kişi amacına en uygun programı belirliyor ve bu sanal antrenör egzersiz süresince sesli komutlarla yönlendirmeler yapıyor ve motive ediyor. Ayrıca sanal antrenör bir sonraki egzersiz programına geçiş süresi ve içeriğini de oluşturuyor.
Bence; Life Fitness'ın sanal antrenör fikri çok hoş. Çünkü günümüz dünyasında insanların, yaptıkları iş ne olursa olsun o işe karşı motivasyon sağlamaları çok önemli. Şunu biliyoruz ki; maksimum motivasyonla yapılan işten maksimum verim almak çok zor değil. Motivasyon kuşkusuz spor için de çok önemli bir faktör. Ayrıca sporu zayıflamak için yapıyorsanız motivasyonun rolü çok daha büyük. Çünkü insanlar yaptıkları spora, amaca odaklanıp motive olurlarsa en fazla verimi sağlayabilirler. Ayrıca insanlar genelde eğitmenle çalışmayı daha çok tercih ediyorlar. Çünkü hayatta herşeyin bir kuralı ve yöntemi olduğu gibi bilinçli ve sağlıklı bir spor yapmanında kuralları ve yöntemleri var. Life Fitness'ın yeni ürünündeki sanal antrenör fikri bu yüzden oldukça önem taşıyor. Ürünün tanıtımı da çok önemli. Bence bu ürünün tanıtımı televizyonlarda ve dergilerde yapılırsa çok iyi olur. Dergiler şunun için önemli; dergiyi alıp okuyan insanlar zaten belirli bir gelir düzeyini aşmış, bu tür ürünlere ilgi duyabilecek ve satın alma gücü yüksek olan insanlardır. Dergiler sayesinde ürün çok iyi tanıtılabilir. Ve tabi televizyon reklamları, ürünlerin tanıtımı için olmazsa olmazlardan. Tanıtımların içindeki slogan da çok iyi olmalı. Yani kısacası, tanıtımların hem göze hem de kulağa hitap etmesi çok önemli. Bu yepyeni ürünün kondisyon ve fitness cihazları pazarında çok başarılı olacağını düşünüyorum.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bu teknoloji yoluyla motivasyon olayını Kadir İnanır da yapmıştı ama onunki fazla tutmamıştı ;) Belki bu sanal antrenörün motivasyonu tutar, hadi bakalım.