22 Mart 2008 Cumartesi

11 KAT ETKİ




Eğer benim yeni şeyler denemeye cesaretim var ve bunları eşime, dostuma ve sosyal çevreme anlatırım diyorsanız "fikrimühim.com" eksta bir şey yapmadan kazançlı çıkabileceğiniz bir site. Sitenin ana işlevi, şirketlerle herhangi bir konuda uzman olan kişileri bir araya getirmek; tabii ki uzamanlıktan kastım akademik olarak değil, örneğin okulunda basketbol denilince başvurulan kişi fikrimühim olarak adlandırılabiliyor, profesyonel basketbolcu veya antrenör olması beklenmiyor. Ağızdan ağıza pazarlamanın pozitif gücünü arkasına almak isteyen büyük şirketler fikrimühimlere yeni ürünleri ve onları nasıl yakınlarına ve arkadaşlarına pazarlamaları gerektiği hakkında bilgi veriyor. Fikrimühimler ise ürünle alakalı yaşadıklarını ve ağızdan ağıza pazarladıkları kişilerin nasıl tepki verdiğini siteye rapor olarak giriyor ve yapılan değerlendirmeler sonucu aldıkları puanlara göre çeşitli ödüller kazanabiliyor. Yani bir nevi bu siteye üye olan insanlar markaların gönüllü temsilcisi oluyor ve markaları yönlendirebilecek bir konumda oluyorlar.



Yapılan çeşitli araştıma ve anketler sonucu pozitif ağızdan ağıza pazarlamanın diğer iletişim yöntemlerine göre 11 kat daha etkili olduğu görülmüş. Bunun bence en büyük nedeni, başta televizyon ve diğer iletişim araçları tarafından mesaj bombardımanına uğrayan insanlar ya bu mesajlara duyarsızlaşıyor ya da "Bütün firmalar kendini daha fazla satmak için en optimum olarak gösteriyor." mantığıyla mesajlara karşı bir refleks geliştiriyorlar. Diğer bir yandan ağızdan ağıza pazarlamada bence mesajlar karşı tarafdan tam bilinçli bir şekilde algılanmıyor ve bunun sonucunda insanları çok daha fazla etkileyebiliyor. Mesela bir arkadaş grubu içerisindeki bir kişi arabalarla ilgili çok şey biliyorsa, diğer grup üyeleri araba alacağı zaman bu kişiye başvurur ve dediklerine büyük önem verir. Çoğu zaman bu kişinin verdiği bilgiler grup üyeleri içn televizyondaki araba reklamlarının verdiği bilgilerden çok daha önemlidir; çünkü reklamın satış arttırma kaygısıyla verildiği anlaşılabiliniyor. Sonuç olarak "fikrimühim.com" güzel bir fikirle, hem tüketicilere üreticileri etkileme şansı veriyor hem de şirketlerin pozitif ağızdan ağıza pazarlamadan faydalanmasını sağlıyor.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Güzel bir Buzz Marketing sitesi. Bir kaç tane site daha var böyle, "puan ver" "not ver" falan gibi isimleri vardı ama çıkaramadım. Ürünlerden tut üniversitedeki hocalara kadar puan veriyorsun, sonradan gelenler de ona göre bakıp karar veriyorlar, "bu markayı alalım mı", "bu hocanın dersine girelim mi" diye.