9 Mart 2008 Pazar

Çocuk Obezlerin Yarattığı Yeni Bir Pazar

Çocuk Obezlerin Yarattığı Yeni Bir Pazar

Özellikle Amerika' da obezite hastalığının küçük yaşlara kadar gerilemesiyle beraber, anne ve babalar çocukların obeziteye yol açacak ürünler tüketmesinden şikayetçi olmaya başlamışlar. Var olan bazı içecek markalarının obeziteye yol açması nedeniyle de okullarda bu ürünler yasaklanmış ve Thomas Arndt isimli bir pazarlamacı bu durumu 4 fırsata dönüştürmüş. Arndt' ın bunu değerlendirmesi ise Beverage Marketing tarafından yapılan araştırma. Çünkü bu araştırmaya göre; 2001 yılında 114 milyon dolar olan vitaminli içecek sektörü 2006 yılında 1.5 milyar dolara yükselmiş. Bu pazarın büyüdüğünü gören Arndt bu pazara yönelik ürünler geliştirmiş. Bu ürünler kasları güçlendiren, bağışıklık sistemine ve beyine yararlı, vitaminli ve az şekerli ürünler. Y şeklindeki bu ürün aslında bir su. Ama bu suyu çocuklar için özel kılan, suyu içtikten sonra içinden farklı oyuncakların çıkması. Çocuklar da her seferinde suyu içtiklerinde hangi oyuncakların çıkacağını merak ediyor. Kinder Sürprizde uygulanan böyle bir strateji de çocuk içecekleri pazarında başarılı olmuş.
Benim fikrimce, Arndt' ın Beverage Marketing tarafından yapılan bu araştırmayı değerlendirmesi yenilikçi fikirlerin tasarımı açısından çok iyi bir fikir. Ve gerçekten de gerek çocuklar için gerek yetişkinler için diyet ve sağlıklı ürünler sektörü büyüyen bir pazar. Çocuklar için tasarlanan, suyu içtikten sonra içinden oyuncak çıkması fikri çocukların bu ürüne karşı ilgisini çekebilecek bir fikir. Kinder Sürpriz ürününde uygulanan bu stratejinin çocukların ilgisini çeken çok iyi bir pazarlama şekli olduğunu biliyoruz. Çok iyi bir reklam filmiyle de bu ürünün pazarlaması güçlendirilebilir. Reklam filminin ürünün sağlıklı ve diyet ürünü olması açısından anne ve babalara hitap etmesi, eğlenceli yönüyle de çocukların ilgisini çekebilecek yönde olması gerektiğini düşünüyorum.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Pazarlama yoluyla bir nesli (ya da bir kaç nesli) sağlıksız ürünlere alıştırıp, sonra da "Bunlar çok zararlı, size sağlıklı br şeyler verelim" mottosuyla sağlık & diyet diye inanılmaz büyüklükte bir pazar yaratmak ne ironik aslında, değil mi?